Zomer 2017 en nieuwe vloer

Witte vloer van ikea 


Begin juli besloten wij om het 7 jaar oude laminaat te gaan vervangen. Wat een klus was dat zeg! Allereerst omdat kasten, bedden en spullen verplaatst moesten worden.
En wij wonen in een houtskeletwoning. In ons geval betekent dit dat deurposten, vloer en muren niet bepaald recht zijn. Met geduld en doorzettingsvermogen is het ons gelukt. 

Het is mooi geworden en ik ben er tevreden mee. Natuurlijk is een echt witte houten vloer nog mooier maar in ons geval wel te bewerkelijk. En de kwaliteit van dit laminaat is meer dan voldoende.

landelijkscandinavisch
Inmiddels hangt er een zelf ontworpen poster in de vissevasse lijst


Zomeruitjes ondernemen


In de tussentijd was de zomervakantie begonnen en wilden we ook leuke dingen ondernemen met de kinderen (4 en 7 jaar). We zijn naar de apenheul geweest, de julianatoren, Castricum aan zee en Schoorl (kabouter speurtocht is heel leuk!). Bloemen geplukt in de pluktuin, nemo in Amsterdam en zwemmen in het Twiske. 

In onze buurt is ook genoeg te ondernemen. Wij hebben een leuk zwembad in de stad (het leeghwaterbad) waar ze regelmatig sportactiviteiten organiseren zoals boogschieten of een springkussen met zeep. Dat doen ze buiten zodat de kleintjes lekker in het buitenbad en zandstrandje kunnen spelen. En we hebben de kinderboerderij en speeltuin de speelkraam. Kortom genoeg zomeractiviteiten.

string_daandimple
De kinderen willen niet in HUIS blijven maar leuke dingen doen


Moderne posters ontwerpen


Ondertussen borrelde er bij mij veel ideeën op voor de postercollectie die ik aan het ontwerpen ben. Maar elk idee en ontwerp heeft tijd nodig omdat ik de foto’s op pixel niveau bewerk in photoshop. Bovendien wil ik graag iets uitdragen met elke poster, er een betekenis aan geven. Snel iets maken geeft mij geen voldoening. 

Ondertussen zie ik op Instagram ook regelmatig heel mooie posters in interieurs voorbij komen en dat inspireert nog meer om aan de slag te gaan. Het liefste zou ik dag en nacht doorwerken tot het klaar is maar dat kan niet met een gezin. Ik herken de behoefte maar  de tijd dat ik eraan toegeef, ligt achter mij.  Al met al was het een staaltje 'life design' van de bovenste plank. Vooral in het geduld oefenen en balans vinden tussen werk en privé.

alocasia in bloempot van ikea


Voor- en na kinderkamer


Een groot voordeel van alles op de schop gooien is dat er goed intensief opgeruimd kan worden. We begonnen in de werkkamer. Alle spullen verplaatsten we naar de kamer van onze dochter. En terwijl de oude vloer eruit gesloopt werd door Marcel ging ik druk bezig met uitzoeken, ordenen en weggooien in de andere kamer.

En nadat de nieuwe vloer er in lag, kon alles weer terug. En dan ontstaat verander drang, schuiven, ideeën, kortom nog meer chaos. Maar het is gelukt. 

Hier zie je een kleine 'sneak peak' van de situatie ervoor en hoe het is geworden. De rest van de foto’s deel ik natuurlijk in de loop van tijd op mijn Instagram account. Ik ben zo blij dat we het gedaan hebben! 

witte vloer daandimple






landelijk scandinavisch



Rustige landelijk Scandinavische woonkamer


In de woonkamer blijft voorlopig ons white washed eiken lamelparket liggen. Eigenlijk kan de vloer wel een schuurbeurt en nieuwe laag olie gebruiken (net als de trap) maar ik probeer deze gedachten op te merken, te aanvaarden en vooral niks mee te doen. Lekker rustiek en landelijk houden in ons kleine huisje.

mooie deur




Reacties