Diorama

Inspiratie

Een tijdje terug las ik op de site van de kinderkamerstylist over 'een diorama maken'. Ik had werkelijk waar nog nooit van het woord gehoord. Het is een soort kijkkast. Ik raakte direct geïnspireerd en struinde Pinterest af op zoek naar nog meer voorbeelden. Wat een gave dingen kwam ik tegen. Zoveel moois en met liefde gemaakt. Dat wilde ik ook graag proberen...





Tijd

Omdat de mooiste 4 in haar blog mogen verschijnen, maakte ik een plan. Ik zou elke avond aan het project 'diorama kinderkamer' gaan werken. In de hoop dat het op deze manier aan het eind van november af zou zijn. In de tussentijd (van een maand) gebeurde er veel. We kregen onder andere een kitten in ons gezin erbij! Goh, wat is ons boefje (dat is zijn naam) actief in de avond zeg. En de kerstkaarten periode brak weer aan. Kortom tijd om te knutselen was er niet echt. Maar tijd maak je..





Priegelen

Het leek mij leuk om in (het kastje dat ik had) een aantal dingen te verwerken die ik zelf graag in het groot zou willen. Daarom begon ik met de gietvloer. Op de eerste etage schilderde ik 'mijn' grijze gietvloertje. Dit was zo leuk om te doen!

Vervolgens wilde ik op de tweede en derde etage een witte houten vloer. Hiervoor gebruikte ik houten verf roerstaafjes van de bouwmarkt. Mijn partner kwam nieuwsgierig kijken. Want wat was ik in de keuken allemaal aan het zagen? Daarna maakte ik van satestokjes de plinten. De vloer er netjes in krijgen, was nog even priegelen.

Kinderkamer

Met vilt naaide ik een klein (in verhouding groot) pandakussen en een rond kleed. En ook een kussen van bloemetjes stof dat ik nog had liggen. De avond erna breide ik een grof plaid voor op het bed. Natuurlijk wilde ik graag een telkiddo opbergzak in het kamertje (dat staat zo vrolijk). Het cozykidz knoopkussen is een kraal van een oude ketting. Ik moest even zoeken maar wist dat het nog ergens lag.

Ook mijn eigen DaanDimple poster 'konijntje' kwam ik het klein aan de muur. En ik maakte nog een aantal planten van kralen en bladeren van een nepplantje van de ikea. De accessoires in de kinderkamer begonnen al aardig op te stapelen.





Wanddecoratie

Het behang in deze kleine kijkkast zijn staaltjes van de Karwei. En met een pons maakte ik kleine zwarte sterretjes die ik verknipte om er strikjes voor het behang van te maken. Toen kwam mijn eerste ' ik maak een miniatuur-interieur dipje'. Het was niet te doen! Wat een gepriegel. Om het mijzelf makkelijk te maken, heb ik de rest getekend en een hertje van 'onszelf behang" opgeplakt. Het metalen bordje aan de muur is knutselmateriaal van de action.

En die je die gave plafonnière? Dat is een knoop van een opbergdoos.



Interieur

Wat een fijn moment toen we naar een kerstshow in het tuincentrum gingen en ik in de koopjeshoek wat zag liggen. Ken je de miniatuur- kermis, schaatsbaan, etc. die je vaak aantreft in zo'n tuincentrum? Je kan je hart ophalen in kleine miniatuurboompjes, huisjes, rekjes en nog veel meer. Bij de koopjeshoek zag ik wat afgeprijsd spul. Hier heb ik het Franse bed van gemaakt (en ijsstokjes als lattenbodem). Ook het wiegje op de derde etage is van dit materiaal gemaakt.

Na het maken van de (kurken) kast. Met leren greepjes en 'the Dots' ophanghaken van Muuto (haha), heb ik een wandplank, een plexiglas lamp en een deur en raam gecreëerd.





Spelen

Mijn dochter van bijna 4 begon steeds vaker te vragen of ze ermee mocht spelen. En toen ze dat vervolgens deed, zette ze zelf nog wat meubels in het 'huisje'. En nu is het einde van de maand aangebroken en is dit het resultaat wat ik graag met jullie deelde. Ik hoop dat je ook zin krijgt om een diorama te gaan maken.





Reacties

  1. Wat heb je dat fantastisch gedaan!! Natuurlijk krijgt je diorama een plekje op dit blog! Ik ga er ook nog een berichtje op FB aan wijden. Dank voor je leuke inzending! Groetjes Jolien, Kinderkamerstylist.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten